SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

5 trucuri pentru a păcăli foamea

26 septembrie, 2016 Autor: Redacţia PROMOTIME Sursa: oanacuzino.ro
a hungry girl opens the fridge

DIVERSE



Urmezi un regim alimentar? Ai pierdut deja câteva kilograme, însă foamea nu-ți dă pace? Iată cinci trucuri recomandate de Oana Cuzino, la care poți apela cu încredere.

Mănâncă gumă! Un studiu desfășurat de universitatea Wageningen și centrul de studii Nestle din Suedia a arătat că mestecatul prelungit influențează senzația de foame și sațietate.

În studiul lor, specialiștii au rugat participanții să mestece, dar nu să înghită, timp de 1 minut sau timp de 8 minute un anumit fel de mâncare. În tot acest timp, ambele grupe au fost alimentate printr-un tub introdus în stomac. 30 de minute mai târziu, fiecare persoană a primit un prânz de mâncare. La sfârșit, specialiștii au calculat cantitățile: persoanele care mestecaseră timp de 8 minute au mâncat cu 19% mai puțin comparativ cu cele care au mestecat 1 minut.

Așadar, dacă vreți ca senzația de sațietate să apară mai devreme, nu trebuie decât să mestecați o gumă cam cu jumătate de oră înainte de masă.

Un bol mai greu. Un alt studiu, de această dată desfășurat în Spania și Anglia, a arătat că greutatea vasului din care mâncăm influențează, de asemenea, senzația de sațietate. Participanților la studiu li s-a oferit un bol cu iaurt, pe care să îl mănânce. Cantitatea a fost aceeași pentru toți, din același fel. Cu toate acestea, o parte din participanți au mâncat dintr-un bol mai greu, iar alții dintr-un bol mai ușor. La final, cei care au avut bolul mai greu au raportat că iaurtul a fost mai delicios, savuros și dens și s-au săturat mâncând o cantitate mai mică de iaurt.

Alege furculița potrivită. Oamenii care mănâncă cu o furculiță mai mică consumă cu 21% mai puțină mâncare comparativ cu cei care mănâncă cu o furculiță mai mare, au arătat specialiștii de la universitatea din Utah. Potrivit acestora, cu cât trebuie să iei mai multe înghițituri, cu atât mai puțină mâncare consumi. În plus, alte studii au arătat că a mânca mai încet crește senzația de sațietate.

Mănâncă cu cealaltă mână. Specialiștii de la universitatea Southern California au descoperit că, dacă mănânci cu cealaltă mână (stânga, dacă ești dreptaci), te concentrezi exclusiv asupra mâncatului și consumi mai puțină mâncare decât dacă ai mânca în mod normal.

Mănâncă din farfurii mici. O echipă a universității Cornell a descoperit că oamenii mănâncă cu 31% mai multă înghețată atunci când o consumă dintr-un bol mai mare. Asta pentru că oamenii tind să termine ceea ce au în farfurie, indiferent dacă sunt sătui sau nu. Așadar, farfurii cât mai mici la masă!

Comentarii