SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

8 greşeli făcute de femei, care le distrug sănătatea

14 ianuarie, 2015 Autor: Laura Grigore


Dietă, sport, muncă,  somn puţin şi... într-o zi se instalează oboseală cronică. S-ar părea că femeile au un mod de viaţă sănătos şi echilibrat, însă de cele mai multe ori, ele fac exces de zel. Regulile care ar trebui să le ţină sănătoase, de fapt, le distrug. Iată opt greşeli aproape fatale pe care obişnuiesc femeile să le facă.

 

  • Beau puţină apă

Apa grăbeşte metabolismul şi menţine viaţa celulelor pentru mai mult timp. Dar cu toatea astea, multe femei susțin că le este greu să bea 8 pahare de apa pe zi (doza zilnică recomandată). Ca apa să meargă mai uşor şi să nu uitaţi de ea, faceţi o tradiţie  – pe masa de lucru să aveţi mereu o sticlă de apă. Ea vă va aminti că trebuie s-o consumaţi. Pentru a obţine plăcere din apă, puteţi să adăugaţi la ea – lămâie, sau fructe de pădure.

Consumul suficient de apă, reduce pofta de mâncare şi îmbunătăţeşte starea generală a sănătăţii. Faceţi un obicei zilnic de a bea 6 – 10 pahare de apă.

 

  • Sar peste mese şi nu mănâncă suficiente alimente integrale

Femeile sar peste mese, iar acest lucru încetinește metabolismul. La  următoarea masă se pot supraalimenta, ca rezultat, kilogramele se adună şi pot apărea unele boli grave. În plus, atunci când nu consumă suficiente alimente integrale apare oboseala şi somnolenţa.. Alimentele integrale, cum ar fi: cerealele, fasolele, nucile, seminţele, fructele și legumele, accelerează metabolismul şi îmbunătățesc digestia. Datorită lor, se menține nivelul de energie, iar pofta alimentară trece sub control.

Optaţi pentru cel puțin 3 porții de fructe și legume pentru cea mai bună protecție împotriva numeroaselor boli.

 

  • Prea puţine proteine

Dietele vegetariene sunt periculoase pentru sănătate, dacă nu conţin suficiente proteine. Chiar dacă nu alegeţi o dietă vegetariană, asta nu înseamnă că nu puteţi intra în grupa de risc. Este vital să consumaţi suficiente proteine slabe în fiecare zi. Ele mențin nivelul zahărului în sânge, sunt săţioase, îmbunătăţesc concentrarea mentală şi pot ajuta la construirea masei musculare și pierderea kilogramelor nedorite.

Adăugaţi în dieta dumneavoastră zilnică – hrișca, quinoa, seminţe de Chia, spirulina, cânepa, soia, ouă și alte alimente bogate în proteine.

 

  • Mănâncă prea puţini carbohidraţi

Consumul insuficient de carbohidraţi poate duce la dureri de cap, oboseală, modificări ale dispoziției, constipație și greață. Mai mult decât atât, vă poate face să  mâncaţi prea mult. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de carbohidrati, este important să faceţi alegerea alimentară inteligentă. Adăugaţi în alimentaţie cereale integrale, leguminoase, fasole, seminţe, nuci, fructe și legume, dar consumaţi-le cu moderaţie.

Evitati consumul de alimente nesănătoase cu un conţinut ridicat de carbohidrați, cum ar fi prăjiturile, biscuiții, fructele uscate, pâinea, cerealele și gemurile.

 

  • Consumă puţine grăsimi

Grăsimile dacă sunt consumate corect, nu îngraşă. Insuficienţa aportului de grăsimi sau eliminarea completă ale acestora din dieta ta zilnică este extrem de periculoasă pentru sănătate. Corpul nostru are nevoie de grăsimi sănătoase pentru a funcționa corespunzător. Grăsimile livrează o cantitate mare de energie pentru corp. Câteva linguri de grăsimi sănătoase pe zi vor fi suficiente pentru a rămâne sănătoase și în formă.

Adăugaţi  în alimentaţie avocado, seminţe, nuci, unt de arahide și măsline, dar iarăşi, consumaţi-le cu moderatie. Evitați să folosiți grăsimi animale și uleiuri.

 

  • Prea multe exerciţii fizice

Mişcarea şi sportul cu siguranţă sunt  bune, dar prea multe exerciții vă poate lăsa obosită şi recuperarea fizică vine greu.  Mai mult decât atât, sportul în exces poate duce la anxietate şi depresie. Oamenii care lucrează din greu, au tendinţa de a consuma mai multe alimente, deoarece ei cred că pot arde cu ușurință aceste calorii în plus.

Consumaţi alimente moderat şi faceţi sport timp de 30-60 de minute pe zi, aceasta este soluţia ideală şi echilibrată pentru sănătate şi pentru a menţine greutatea sub control.

 

  • Trec peste exerciţii

Dintr-o extremă în alta – dacă sunt zile în care faceţi prea mult sport până ajungeţi să fiţi istovită, iar următorul antrenament îl treceţi cu vederea, tot nu vă aduce folos sănătăţii.

Dacă vă plictisiţi la antrenamente, schimbaţi-l, înseamnă că nu vi se potriveşte.

 

  • Somn puţin  

Insuficienţa somnului este una dintre cele mai grave greșeli de sănătate pe care o fac  majoritatea dintre noi. Orar încărcat, petreceri, citit, reţele de socializare – sunt câteva dintre motivele care ne amână somnul pentru mai târziu.  Dacă dormiţi mai putin de şapte ore pe noapte, fiţi gata să faceţi față stresului, anxietăţii, depresiei, insomniei, poftei imense de produse alimentare, a obezității și a numeroaselor probleme de sănătate.

Lăsaţi totul şi mergeţi să vă luaţi doza de somn în fiecare noapte, esenţial pentru sănătatea fizică şi mintală pe care o aveţi.

 

Comentarii