SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

Alimente de post săţioase care nu îngraşă

23 martie, 2016 Autor: Nicoletta Marcu Sursa: digi24.ro


Postul Paştelui este cel mai lung post din calendarul creștin-ortodox. A început de pe 13 martie şi durează până pe 30 aprilie. Dacă ţi-ai propus să ţii acest post este important să-ţi contruieşti un meniu alimentar sănătos, pentru a evita luarea în greutate. Alimentele săţioase, bogate în nutrienţi şi sănătoase care pot fi consumate de cei care ţin post în această perioadă sunt limitate, notează digi24.ro.

Rezervele organismului de proteine, fier, calciu, zinc, vitamina B12 şi vitamina D scad în cazul celor care ţin post. Pentru a ne păstra energia în perioada postului, putem apela la alimente ca:

Fasolea– O cană de fasole ne oferă o treime de fier şi din proteinele necesare pe zi.Fibrele din fasole ajută la scăderea colesterolului. Fasolea este şi o sursă de potasiu, zinc şi vitamina B.

Nucile– Arahidele, alunele de pădure, migdalele, fisticul şi alte fructe oleaginoase. Sunt bogate în zinc, vitamina E şi grasimi Omega-3, foarte benefice pentru organism, consumate în cantităţi moderate. Migdalele conţin de asemenea mult calciu.

Cerealele Sunt o sursă bogată de vitamina B12, fier, calciu şi alţi nutrienţi. În perioada postului nu se consumă ouă, ceea ce duce la un deficit de vitamina B12, iar cerealele pot suplini acest deficit. Cerealele, consumate periodic, ajută la scăderea colesterolului şi reduc riscul cancerului de colon sau alte tulburări digestive.

Lintea– La fel ca fasolea, lintea face parte din categoria leguminoaselor şi reprezintă o sursă bună de proteine şi fibre. Lintea, spre deosebire de alte leguminoase, conţine de două ori mai mult fier. Acidul folic şi mai multe vitamine B se regăsesc în linte, acestea fiind mai ales importante pentru femeile însărcinate.

 

Comentarii