SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

Alimentele care îți aduc fericirea

7 iulie, 2016 Autor: Nicoleta Donos


Oamenii sunt tot mai preocupaţi de propria fericire. Nu ne mai mulţumim cu puţin și nu mai suntem dispuşi să facem prea multe sacrificii. Vrem să fim fericiţi şi am face aproape orice ne aduce buna dispoziţie. De la activităţi în aer liber la relaţii şi mâncare - totul se învârteşte în jurul mulţumirii de sine.

Pentru a fi fericit, citeşti mai mult despre inteligenţa emoţională, meditezi, dormi opt ore pe noapte, faci voluntariat, petreci timpul cu prietenii, te înconjori cât poţi de mult de frumos. Că să completezi acest peisaj, ia în calcul şi faptul că există alimente care îți aduc fericirea!

PROMOTIME îţi propune să cunoști 5 tipuri de alimente care te fac mai fericit!

Probioticele naturale
Într-un studiu realizat în Germania, 20 de voluntari au primit suplimente cu probiotice sau placebo, timp de patru săptămâni. Cei care au consumat probiotice au avut o stare de spirit mai bună, o abordare mai pozitivă şi gânduri mai puţin agresive decât cei care au primit placebo. Concluzia studiului este că tipul şi cantitatea bacteriilor din tractul digestiv afectează starea de spirit. Deci, consumă mai des alimente fermentate: varză murată, kefir sau brânzeturi fermentate.

Fructe şi legume
Un alt studiu, realizat pe 300 de tineri, care au păstrat jurnale cu ceea ce au mâncat timp de trei săptămâni, a arătat faptul că erau mai fericiţi în ziua în care consumau mai multe fructe şi legume, precum şi în ziua următoare. Aşadar, fructele şi legumele sunt alimentele care te fac mai fericit, pentru că îţi dau mai multă energie, calm şi veselie.

Ciocolata neagră
Printre cele câteva alimente ce te fac mai fericit se află ciocolată neagră. Deja zâmbeşti? Antioxidanţii din ciocolată neagră relaxează pereţii vaselor de sânge şi îmbunătăţesc circulaţia. Dacă mănânci o jumătate de ciocolată neagră pe zi (aproximativ 35 de grame) vei reduce semnificativ hormonii stresului. De asemenea, ciocolata neagră conţine magneziu, un mineral care reduce simptomele sindromului premenstrual, inclusiv oboseala, depresia şi iritabilitatea. Starea de euforie oferită de ciocolată e similară cu cea pe care o simţi când te îndrăgosteşti!

Ciupercile
Ele sunt alimentele ce te fac mai fericit pentru că sunt bogate în seleniu. De ce? Fiindcă cercetătorii au aflat că există o strânsă legătură între deficienţa de seleniu şi riscul de depresie, anxietate şi oboseală. În plus, vitamina D din ciuperci îmbunătăţeşte starea de spirit! Deci, consumă cât mai des ciuperci în omletă, quiche, salate sau la grill!

Ceaiul verde
Un studiu realizat în Japonia,  pe 40 000 de oameni, a arătat că stresul psihologic e mai mic cu 20% la persoanele care beau cinci sau mai multe ceşti cu ceai verde pe zi, comparativ cu cei care beau mai puţin, potrivit News.health.com. Aşa că bea cât mai des ceai verde! Acum, fiindcă e cald, îl poţi bea cu gheaţă şi lămâie, neîndulcit, ca pe o băutură răcoritoare!

Comentarii