SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

Cea mai mare greşeală pe care o poţi face când ţii dietă

15 februarie, 2016 Autor: Mirela Urușciuc


Dacă ţi-ai propus să slăbeşti, probabil ştii deja că o dietă bogată în legume este cel mai bun aliat în lupta cu kilogramele în plus. Dar, sunt şi câteva greşeli pe care ai putea să le comiţi şi care îţi pun în pericol întreaga dietă.

Greşeli care te împiedică să slăbeşti şi chiar ar putea duce la mai multe kilograme!

Nutriţionistul Leslie Langevin a dezvăluit care este cea mai mare greşeală pe care o poţi face la dietă – să renunţi  la prea multe alimente dintr-o dată. Unele persoane simt că trebuie să renunţe la toate alimentele “rele” când sunt la dietă. Asta înseamnă: pâine, toţi carbohidraţii  (chiar şi fructe în unele cazuri!), dulciuri, alcool, carne şi produse lactate.  Deşi o adevărată resetare a regimului tău alimentar care presupune eliminarea alimentelor procesate şi fără nutrienţi în favoarea alimentelor integrale  şi proaspete are beneficii indiscutabile, dacă te limitezi la shake-uri cu proteine şi elimini toţi carbohidraţii, nu  vei avea succes pe termen lung.

Sigur, majoritatea persoanelor vor pierde în greutate, dar acest tip de dietă este imposibil (şi periculos!) de susţinut pentru o perioadă mai lung[ de timp. În momentul în care te reîntorci la o dietă mai permisivă (în care poţi mânca din când în când prăjituri, îngheţată, vin sau paste) există o şansă foarte mare să iei în greutate şi să te simţi copleşită de pofta de alimente nesănătoase.

O altă manifestare a acestei diete dure este să urmezi un meniu restrictiv în timpul săptămânii, iar în timpul week-endului să fii foarte permisivă şi să mănânci tot ce vrei. Un organism înfometat în timpul săptămânii va stoca toate caloriile acumulate în week-end, mai ales dacă este un obicei.  Dacă încerci să fii disciplinată pe parcursul săptămânii  urmând o dietă săracă în alimente gustoase, te vei simţi deprimată şi îţi va fi mai greu să te abţii în momentele în care îţi este poftă de alimente nesănătoase. În această situaţie vei consuma mai multe calorii decât în mod normal şi încet-încet kilogramele în plus se adună.

O dietă sănătoasă nu trebuie să înţeleasă doar în alb şi negru. Nutriţionistul Leslie Langevin sugerează moderaţia sau urmarea celebrei reguli 80/20. Această înseamnă odietă sănătoasă 80% din timp, iar în restul de 20% ai libertatea de a te răsfăţa puţin. Săptămânal,  pentru cei care mănâncă trei mese principale, patru dintre ele pot fi mese în care “trişezi”.

Acest stil de viaţă dă roade pentru actriţe celebre precum Jessica Alba. Antrenorul său personal, Yumi Lee,  spune: “Nu poţi menţine o dietă restrictivă tot timpul, dar 80% din timp este un procent realizabil. Dieta 80/20  este eficientă pentru că te educă.”

Dacă urmezi această regulă, vei schimba 80% dintre alimentele pe care le consumi, fără să te privezi de “micile plăceri”. După o perioada de restricţii, vei fi tentată sa dai guşti tot felul de alimente nesănătoase. De aceea, cel mai indicat este saănu renunţi la micile tale plăceri dintr-o data. Dar, nu exagera, gustă câte puţin, doar ca să-ţi faci pofta!

Comentarii