SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

Cele mai eficiente alimente ce alungă insomnia

23 iulie, 2016 Autor: Daniela Babici Sursa: www.click.ro

SOCIAL



Specialiștii în nutriție ne asigură că alimentele ce conţin unele minerale, precum calciul și magneziul, dar și antioxidanţii, calmează nervozitatea şi ne oferă un somn liniştit.

Pentru fiecare dintre noi, ocazionalele „nopţi albe”sunt sâcâitoare. Totuşi, insomnia veritabilă înseamnă imposibilitatea de a avea un somn odihnitor, noapte de noapte, perioade îndelungate de timp.

Cauzele acestei tulburări, care face anual mii de victime, sunt de mai multe tipuri: surmenajul fizic sau intelectual, existenţa unor boli acute în curs de evoluţie, toxiinfecţii cu medicamente şi unele profesii care dereglează ritmul somn-veghe.

Alimentele care conţin calciu, magneziu şi antioxidanţi, în mod sigur, alungă insomniile.

Să apelăm la remedii ieftine, fără efecte secundare

Cercetătorii au ajuns la concluzia că persoanele care adorm uşor, dar se trezesc noaptea şi nu mai au somn, sunt susceptibile că  au probleme de metabolizare a calciului şi magneziului. În multe situaţii însă, o rutină a somnului (ore fixe de culcare şi de trezire), asociată cu unele remedii naturiste tradiţionale, este de mare folos persoanelor stresate de insomnii. Totuși,  să apelăm la remediile ieftine, fără efecte secundare!

Vitamina somnului, la îndemâna noastră

Nucile, arahidele, boabele de soia, laptele, mazărea, lintea, ţelina, cerealele şi mugurii sunt alimente care conţin o substanţă benefică, numită inozitol  sau „vitamina somnului”. Lipsa acestui protector al stării de linişte se manifestă prin insomnii şi anxietate, ori prin tulburări de circulaţie sanguină  şi de vedere.

Salate delicioase pentru masa de prânz!

Salatele de ţelină cu boabe de soia fierte (câte 100 g), amestecate cu două linguri măcinate de nucă şi şase linguri de lapte, pot fi consumate la masa de prânz. Aceste preparate delicioase ameliorează echilibrul psihic şi emoţional.

Evitați consumul excesiv de cafea!

Persoanele care au probleme cu somnul trebuie să evite consumul excesiv de cafea, deoarece acest nărav poate să distrugă efectele optime ale „vitaminei somnului”. Acelaşi efect negativ se remarcă şi în cazul persoanelor care consumă zilnic, mai mult de doi litri de apă pe zi.

Magneziul reglează ritmul de somn-veghe

Tulburările de somn pot fi prevenite prin consumul alimentelor bogate în magneziu: fructe de mare, verdeţuri (spanac, lobodă, ceapă), fructe oleaginoase (alune de pădure, nuci), sfeclă roşie, ceapă, orez nedecorticat, banane, drojdie de bere, apă minerală cu un procent mare de magneziu.

Stresul „topeşte” magneziul

Stresul provocat de insomnii „topeşte” cantităţi importante de magneziu din organism. De aceea, este bine să cunoaştem care este aportul zilnic de magneziu pe care ni-l recomandă specialiștii.

Potrivit unor studii recente, în ultimul secol, doza zilnică necesară de magneziu este de 400 – 500 mg. În lipsa acestui aport, organismul uman nu funcţionează la parametrii normali.

În funcţie de vârstă şi de greutate, la copii deficienţele de magneziu se corectează cu un necesar care variază între 130 şi 240 mg pe zi.

Un fruct exotic, maracuja, readuce somnul

Este un lucru demonstrat: maracuja, un fruct exotic asemănător rodiei, alungă insomniile. Persoane care nu puteau să pună geană peste geană, din diverse cauze, au făcut o cură cu acest fruct şi efectele au fost peste aşteptări!

Concret, în cazul persoanelor stresate de insomnii, trebuie să prepare seara o salată din patru-cinci fructe (curăţate de coajă şi de sâmburi) şi două linguriţe de miere de salcâm. Deliciosul desert se consumă după cină și un somn foarte odihnitor survine instantaneu.

Comentarii