SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

Fructul “divin” care alungă oboseala, întinerește pielea și întărește imunitatea

20 noiembrie, 2014 Autor: Silvia Petrov


Cel mai apreciat fruct de către asiatici este vedetă în sezonul rece la noi în țară. Probabil nu de puține ori când le-ați văzut pe rafturile supermarketurilor sau la piață v-ați întrebat ce-s cu aceste roșii portocalii gălbui? Ei bine, pot fi confundate cu banalele roșii, dar culoarea portocalie, gustul între ananas și piersică fac diferența. Este vorba de Kaki, piersica japoneză sau mai este numit persimmon, hurma sau sharon.

 

Un kaki bine copt aproape că ți se topește în gura. E un adevărat răsfăț pentru papilele gustative. Ce-i drept, probabil în supermarketurile noastre le veți găsi mai puțin coapte și la un preț mai pipărat.

 

De ce trebuie să consumăm cel puțin un kaki pe zi?

Curmalul japonez este o bogată sursă de nutrimente, vitaminele A, B1, B2, B3, C şi E, calciu, potasiu, fosfor, beta caroten, fibre, tanin, sodiu, magneziu, fier, mangan, cupru, iod, glucoză şi fructoză. Kaki este mai bogat în potasiu chiar decât banana.

Recomandat în scopuri terapeutice, kaki-ul îmbunătăţeşte vederea, vindecă bolile glandei tiroide, previne şi combate bolile cardiovasculare, previne apariţia cancerului, tratează anemia, vindecă venele varicoase, sângerarea gingiilor, reface aparatul reproducător și îmbunătăţeşte pofta de mâncare.

De asemenea, specialiștii afirmă că acest fruct  îmbunătățește performanţa sexuală, calmează sistemul nervos, tratează răceala, calmează tusea și durerile în gât, reglează tensiunea arterială, remediază diareea cronică şi vindecă acneea.

Mai mult ca atât, acest fruct, venerat de asiatici, este ca un balsam pentru cei care suferă de boli de stomac.

Parte din familia alimentelor alcaline, scade aciditatea gastrică, respectiv cea a sângelui, ameliorează durerile de stomac și reglează metabolismul.

 

Combate depresia

Chiar dacă kaki este un fruct dulce, este plin de glucide bune,  ce au rolul de a stimula activitatea creierului. Astfel, îl alimentează cu  suficientă energie, combătând depresia.

 

Alungă oboseala

Bogat în nutrimente, kakiul este recomandat în perioada rece a anului, în perioadele de suprasolicitare intelectuală şi în cele de convalescenţă, pentru că alungă starea de oboseală şi este revigorant.

 

Protejează inima și previne arterioscleroza

Datorită conţinutului la fel de ridicat în antioxidanţi ca și ceaiul verde, fructul kaki contribuie la prevenirea arteriosclerozei, ajutând în reducerea stresului oxidativ. De asemenea, este bogat în carbohidraţi, nutrimente ce au rolul de a hrăni muşchiul inimii.

 

Întăreşte imunitatea

Multitudinea de vitamine şi minerale din acest fruct ajută la îmbunătățirea imunităţii, fiind indicat în perioadele de primăvară şi toamnă. Consumul kakiului previne apariţia bolilor de sezon şi a virozelor.

 

Întinereşte pielea

Conținutul bogat în vitamine şi minerale transformă kakiul  într-un adevărat elixir al tinereţii. Dacă ai pielea uscată, arsă de soare și ridată, atunci acest fruct vă este tocmai indicat.

 

Acest fruct poate fi consumat dimineața alături de cereale integrale, fără adaos de zahăr, pentru că aduce un aport mare de vitamine, stimulând chiar și creșterea părului și a unghiilor.

Kakiul trebuie consumat cu moderație de persoanele care suferă de diabet zaharat, deoarece are un conținut destul de mare de carbohidrați.

 

Comentarii