SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

INTERZIS! Cele mai scandaloase campanii publicitare

4 iunie, 2015 Autor: Ana Creascov Sursa: interviwrussia.ru


Prea sexy, prea slabe, minore, goale, provocatoare – împreună sau separat, acestea sunt motive de interdicție totală sau parțială de publicitate. De exemplu, Autoritățile pentru Standarde în Publicitate din Marea Britanie primesc mai mult de 30.000 de plângeri pe an, în care se menționează indecența. În 2014 au fost înregistrate cu 19% mai multe plângeri decât în 2013. Și nu este nevoie de semnătura a sute de persoane ofensate: Comisia este obligată să ia în considerare și cazurile în care o singură persoană este deranjată de publicitate.

Potrivit Autorităților pentru Standarde în Publicitate, cel mai neplăcut caz din activitatea instituției a fost cel al publicității pentru KFC, în care apăreau lucrătorii din birouri, cântând ode fast-food-ului cu gurile pline. „Acest spot ar putea oferi un exemplu prost copiilor” – s-au răsculat mii de britanici, dar fără a fi luați în seamă.

Noi vă prezentăm, totuși, mai multe exemple de campanii publicitare în cazul cărora s-au luat măsuri.

Prea Toscani

Puțini au atins asemenea culmi în afaceri în domeniul publicității așa cum a făcut-o Oliviero Toscani, directorul artistic și autorul controversatelor campanii publicitare pentru brandul Benetton. Chiar de a primit plângeri din partea Papei de la Roma, șefii acestuia nici nu s-au gândit să-l concedieze, întrucât datorită activității sale, vânzările au crescut de mai mult de 20 de ori.

Prea Tom Ford

Dacă toată lumea se plânge de indecența imaginilor publicitare, aceasta înseamnă că e treaba lui Tom Ford. Cu toate acestea, el este autorul celor mai puternice campanii publicitare… revoltătoare.

Prea Calvin Klein

Până în anul 2000 brandul american și-a făcut publicitate cu fete anorectice sau minore prea sexy, începând cu legendarul comercial în care a apărut Brooke Shields, la 15 ani, îmbrăcată în blugi, și nimic mai mult dedesubt. În acel an, 1980, brandul a avut mult de suferit, întrucât a fost interzisă producția respectivilor blugi pentru 8 ani.

 

Prea mult infantilism

Tema vârstei este una periculoasă, asta a simțit-o și brandul Miu Miu. În campanii ei obișnuiesc să filmeze fete care arată mult mai mici decât sunt. Din acest motiv, au fost învinuiți adesea de sexualizarea copiilor în publicitate.

 

Comentarii