SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

„LILIACUL” revine pe scenă la Teatrul Operă şi Balet „Maria Bieşu” – (FOTO)

23 martie, 2017 Autor: Petru Moisei Sursa: tnob.md Foto: google.com
dd253d396dc60845984583f59e360011-600x400

CULTURA



PROMOTIME vă invită în data de 26 martie, ora 16:00, scena Operei Naționale va găzdui un spectacol feeric „LILIACUL„ – Regina Operetei.

„Liliacul” una dintre cele mai cunoscute şi apreciate operete ale faimosului Johann Strauss reprezentând o adevărată consacrare şi celebritate a marelui compozitor austriac. Acţiunea este în sine o poveste despre moralitate şi toleranță, identităţi mascate şi încurcate, infidelitate şi răzbunare.

 

dd253d396dc60845984583f59e360011

Liliacul este un bestiar al zilelor noastre populat de personaje reprezentative pentru stilul de viaţă actual şi pentru valorile pe care acesta le promovează. Lipsa de „eleganţă morală” a personajelor; o lume îndrăgostită de ea însăşi, care în lipsa raportării la adevăratele valori „promovează” viciul, puterea, importanţa poziţiei sociale, minciuna interesul şi cultul personalităţii.  Prin ambianţa creată de muzica sa, nepieritoarele melodii generează o adevărată încântare şi, totodată, stârnesc multă veselie, satirizând moravurile epocii. Liliacul este, probabil, cea mai solicitată operetă, valoarea partiturii muzicale asigurându-i accesul pe afişele multor teatre de operă, atât pe plan internaţional iar curând şi în Moldova.

unnamed (3)

 

Dirijor Veaceslav Obrucicov, regia artistică este semnată de Mihai Timofti Maestru în Artă, Scenografia şi costume: Ludmila Furdui Maestru în Artă, Prim Maestru de Cor: Oleg

Constantinov, Maestru în Artă, Coregrafia: Eugen Gîrneţ, Maestru în Artă

Roluri şi interpreţi:
Eisenstein –
Rosalinda –
Adela –
Alfred –
Frank –
Orlovski –
Dr. Falke –
Dr. Blind –
Frosch –
Padurarul –
Acţiunea se petrece în ultima zi a anului 1870 şi în noaptea de revelion 1870-1871, în castelul austriac Weinberg
ACTUL I
În casa familiei Eisenstein se întâlnesc câteva din personajele principale. Dr. Falke, prietenul domnului Gabriel Eisenstein, pune la cale o farsă, pentru a se răzbuna pe Gabriel, pentru o poveste mai veche, când acesta, după un bal mascat, l-a lăsat pe Falke beat într-o grădină publică, îmbrăcat în costum de liliac, spre batjocura mulţimii, motiv pentru care lui Falke i-a rămas porecla de „Dr. Liliac”. Ca urmare, face să parvină câte o invitaţie la balul Prinţului Orlofsky, lui Gabriel, soţiei acestuia, Rosalinda şi Adelei, nostima subretă a familiei, din partea surorii sale, balerina Ida. Dar, începând cu noaptea Anului Nou, Gabriel are de ispăşit o pedeapsă de pe urma unui proces de ultragiu, pierdut de bâlbâitul avocat Blind. Falke îl convinge însă să se îmbrace elegant, pentru întâlnirea cu „şoriceii” (cum numea Gabriel, cândva, balerinele), de la puşcărie, de fapt de la balul prinţului. Adela, la rându-i, după câteva minciuni, nu tocmai bine ticluite, reuşeşte să plece la bal, mai ales că, Rosalinda trebuia să rămână singură, pentru a face faţă insistenţelor lui Alfred, un prieten mai vechi. După plecarea zgomotoasă a lui Gabriel, cu toate încercările Rosalindei de a nu-l primi, Alfred pătrunde în salon şi se instalează ca stăpân al casei. Când vine Frank, directorul închisorii, să-l ia pe Gabriel pentru ispăşirea pedepsei, confuzia este creată: Alfred trece drept Gabriel şi este de acord, pentru a salva reputaţia Rosalindei, să meargă la puşcărie. Rosalinda, la rându-i, găseşte invitaţia la balul lui Orlofsky, lăsată de Dr. Falke. Hotărârea este luată: va merge la bal, cum i se sugerează în scrisoare, pentru a vedea unde-şi petrece Gabriel prima noapte de arest.
ACTUL II
La balul Prinţului Orlofsky, în noaptea de revelion, încep să apară personajele din farsa organizată de Falke, care-l asigură pe prinţ că se va distra copios. Adela, îmbrăcată cu rochia stăpânei, află de la sora ei Ida că nu aceasta a invitat-o la bal. Eisenstein, prezentat ca Marchiz de Renard, trebuie să facă faţă numeroaselor pahare oferite de prinţ. O recunoaşte pe Adela, dar Falke încearcă să-l convingă că aceasta este domnişoara Olga. Frank, directorul închisorii, este prezentat drept contele Chagrin. La petrecere apare şi Rosalinda, mascată în prinţesă maghiară. Eisenstein încearcă asupra ei efectul „ceasornicului”, cu care a cucerit atâtea femei. Rosalinda îi reţine ceasul, din dorinţa de a avea argumente împotriva lui Gabriel, pe care l-a recunoscut. În zori, directorul închisorii, Frank dar şi Gabriel, îşi reamintesc că trebuie să se prezinte, fiecare pentru alt motiv, la puşcărie.
 
ACTUL III
Ultimul act se petrece la puşcărie, unde facem cunoştinţă cu un personaj plin de culoare, Frosch, gardianul-şef, care repetă în replicile sale „Veselă puşcărie, domnule !”. Alfred este amuzat de postura sa de arestat. La închisoare sosesc, pe rând, Frank, directorul, apoi Adela şi Ida, care-i mărturisesc adevărul că Adela nu este artistă, dar e plină de talent. Apare şi Eisenstein, despre care Frank află că nu este Marchizul de Renard. Surprizele continuă: Gabriel, la rându-i află cine a fost arestat în locul său şi îl întâlneşte pe avocatul Blind, chemat de Alfred. Doreşte să se răzbune pentru infidelitatea Rosalindei, dându-se drept Blind. Însă mare îi este surpriza când prinţesa maghiară, pe care a curtat-o toată noaptea, la balul Prinţului Orlofsky îşi dă masca jos: este soţia sa. Dar totul e bine când se termină cu bine: cei doi soţi se împacă, iar prinţul Orlofsky îi promite Adelei că va ajunge artistă. „Vesela puşcărie”, în care se bea şampanie şi toata lumea cântă.
Informații despre bilete aflați la casa teatrului (telefon 022-233-833 / 079-233-833) sau pe iticket.md.
 „Vă așteptăm cu drag la Teatru Operă şi Balet Maria Bieşu- Locul ideal pentru întâlniri!”

 

Comentarii