SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

Mâncăm sau nu mâncăm. Iată întrebarea

11 mai, 2015 Autor: Laura Grigore Sursa: elle.ru Foto: alba24.ro
furt-alimente


Dietologia demult nu este doar o ştiinţă. Aceasta este o industrie profitabilă, iar cei care fac parte din ea, se îmbogăţesc. Nu întâmplător apar descoperiri noi în fiecare zi care demonstrează că un produs sau altul nu este sănătos, sau dimpotrivă. Drept rezultat, în „lista neagră” se întâmplă să nimerească alimente pe care le-am consumat din copilărie şi pe care părinţii noştri le-au mâncat cu multă plăcere şi n-au avut de suferit din cauza lor. Totuşi, sunt sau nu ele atât de periculoase?

 

Laptele

Acum câţiva ani a început un război adevărat împotriva laptelui. În mod special, chienzii şi studiile lor aproape că au întrodus lichidul alb, în categoria produselor cancerigene. Iar cea mai importantă dovadă că laptele nu este bun de consum pentru oamenii maturi, este că niciun alt animal nu-l bea când este mare. Acesta este un aliment pentru copii, stomacul cărora nu este încă pregătit să digere produse solide. Pe de altă parte, încă din copilărie am fost învăţaţi că laptele conţine calciu. Iar pentru dinţi şi oase sănătoase trebuie să-l consumăm zilnic.

În mare parte, nutriţioniştii se împart în două tabere, unii spun că este folositor, iar alţii că este categoric interzis. Până la urmă, dumneavoastră sunteţi cei care decid dacă trebuie sau nu să facă parte din dieta zilnică. În cazul în care aveţi intoleranţă la lactoză, cu siguranţă trebuie să-l excludeţi, iar dacă organismul îl digeră cu uşurinţă, atunci puteţi să-l beţi fără grijă. Doar fiţi atenţi atunci când îl alegeţi de pe rafturi. Luaţi-l pe cel care are termen de valabilitate mai scurt şi care nu conţine alte adaosuri, sau lapte praf.

 

Cartoful

Această legumă plină de amidon este întrodusă demult  în lista alimentelor nesănătoase. Doar că el nu este chiar atât de nociv. Dieteticienii susţin că tuberculii de cartofi îngraşă, totuşi se pare că nu aceştia ne adună kg în jurul taliei, dar felul în care sunt preparaţi. Evident, pureul de cartofi cu unt şi lapte o să conţină atâtea calorii că după consumul lui, numai sala de forţă ne-ar putea ajuta. Să nu mai vorbim despre cartofii pai, sau cartofii prăjiţi în mult ulei. Iar dacă aceştia ar fi gătiţi după cum scrie cartea, atunci ne-ar aduce doar beneficii. Cartofii trebuiesc copţi în cuptor, cu ulei de măsline. În această combinaţie, beneficiaţi şi de vitamina B. Evident, dacă vă dorţi să daţi câteva kg jos, nu trebuie să consumaţi în exces aceste legume.

 

Untul

Colesterol, grăsimi, calorii cu aceste neajunsuri asociem untul. Totuşi, nutriţioniştii moderni insistă să uităm de aceste stereotipuri. Ei susţin că untul consumat în cantităţi mici nu face rău corpului. Important este ca să nu depăşim masa de 10-30 g pe zi. Vitaminile şi acizii graşi pe care le conţine acest aliment, sunt necesare funcţionării normale ale organismului. Chiar şi acelaşi colesterol. Fără el, creierul reacţionează foarte rău la hormonul fericirii. Ceea ce poate duce la o dispoziţie proastă, scădere a puterilor, sau poate să ne facă depresivi.

 

Sucurile proaspete

Până acum ceva timp, sucurile se asociau cu diete şi cu un mod de viaţă sănătos. Dar dacăar fi  să analizăm mai atent acest lichid dulce, nu este tocmai atât de sănătos. Fructele conţin fibre şi zahăr. În momentul în care acestea sunt stoarse, fibrele sunt distruse, iar glucidile rămân. După conţinutul de calorii, sucul este aprooape la acelaşi nivel cu băuturile carbogazoase. Dacă vă puneţi în plan să slăbiţii, consumând suc după fiecare mâncare, nu veţi reuşi niciodată.

Acum sunt la modă zilele de detoxifiere pe bază de sucuri. Nutriţioniştii amestecă băuturile în aşa fel ca să ne aducă aportul de calorii necesar, pe parcursul întregii zile. Totuşi, tebuie să ştiţi că sucul natural distruge smalţul dinţilor, iar aciditatea unnor fructe poate afecta mucoasa stomacală. Să nu vă miraţi că după o cură cu sucuri o să vă treziţi cu dureri stomacale.

 

Comentarii