SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

Moldova turistică prezentată în cadrul foto-turului „GUSTAR EXPERIENCE” – (FOTO)

9 august, 2016 Autor: Lucia Ciobanu


11 fotografi din țară și din Italia, Franța și România au călătorit prin Moldova pentru a-i descoperi comorile turistice, participând la foto-turul „GUSTAR EXPERIENCE”. Turul a fost găzduit de jurnalista Nata Albot, având drept scop instruirea fotografilor din Moldova în materie de fotografie turistică, explorarea prin fotografie a atracțiilor turistice locale și creșterea portofoliului de fotografii turistice ale Moldovei.

DCIM100GOPROG2041687.

Turul fotografic „GUSTAR EXPERIENCE” care s-a desfășurat între 1 și 6 august a fost organizat de Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova și a început cu un atelier în care participanții și-au împărtășit experiențele de „travel photography” și au făcut schimb de bune practici. Au urmat 4 zile de călătorie prin diverse regiuni ale țării, în care fotografii au explorat frumusețea lunii august în Moldova: obiective turistice, vinării, gastronomie, tradiții, meșteșuguri, natură, oameni. În rezultat ei au realizat zeci de fotografii originale, care vor completa portofoliul de imagini turistice ale Moldovei.

 

„Misiunea acestor fotografi nu a constat doar în a face imagini frumoase cu ținutul nostru, dar, în primul rând, în a transmite niște emoții, care ulterior să dea naștere dorinței de a ne vizita țara. Este o misiune dificilă, dar ei s-au descurcat de minune. Turismul receptor duce lipsă acută de materiale promoționale, dar ele nu pot fi elaborate fără imagini de calitate și atractive.  Fotografiile realizate vor fi utilizate în vernisaje fotografice în aeroport, gara feroviară, dar și în activitățile de promovare turistică a țării, precum expozițiile și târgurile de turism și „zilele ușilor deschise” în incinta ambasadelor noastre de peste hotare”, a declarat Stanislav Rusu, directorul Agenției Turismului.

 

Unul dintre fotografii străini a destăinuit că a fost motivat să participe la turul fotografic „GUSTAR EXPERIENCE” de prietena sa, care este originară din Republica Moldova. „Mi-am dorit să cunosc tradițiile, gastronomia și țara din care provine. Am vizitat mai multe destinații”, a remarcat  Stefano Zuliani, fotograf din Italia.

 

„Un tur fotografic în Republica Moldova m-a atras pentru că nu știam nimic despre această țară. Am vrut să cunosc gastronomia și vinurile moldovenești deoarece sunt un fotograf specializat și pasionat de acestea. Pe parcursul săptămânii am rămas plăcut surprins să descopăr povestea de viață a doamnei Lidia, din satul Cuhnești, mamă a șase copii, care a găzduit și hrănit, timp de zece zile, toți copiii care au participat la un festivalul de sculptori, organizat de fiul său. Chiar dacă nu aveam programată o vizită la ea acasă, doamna Lidia ne-a întins masa cu diferite bucate preparate special pentru noi”, a explicat fotograful francez Fabien Lainé.

 

Începând cu anul 2013, cu sprijinul Proiectului USAID CEED II și în prezent – prin Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, au fost realizați pași importanți pentru brandingul, poziționarea și promovarea Republicii Moldova drept o nouă destinație turistică, fiind definită și oferta turistică a țării. Pentru a spori atractivitatea Moldovei din punct de vedere istoric, cultural și gastronomic, precum și pentru a valorifica tradițiile milenare în vinificație, turismul vinicol a fost identificat ca fiind produsul turistic cu cel mai mare potențial de creștere.

 

Comentarii