SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

O afacere cu bijuterii

26 septembrie, 2014 Autor: Ana Creascov


De ce investiți este nevoie pentru a porni o afacere cu bijuterii? Cât de importantă este echipa și cât timp trebuie să treacă ca să ajungi un nume de referință în nișa pe care o ocupi? La toate aceste întrebări și la câteva în plus, ne va răspunde Ana Popova, designerul și fondatoarea brandului ”Ana Popova”

 

Geneză

Orice talent necesită dezvoltare și, desigur,  management . Totul a început cu o coaliție bine-gândită și cu perspectivă, între mine și colega mea, Olga Nedbailo, care de 5 ani se ocupă de partea administrativă a afacerii, dezvoltare și marketing.

Primele surse de inspirație au fost lucrările de artizanat a designerilor locali și internaționali, la care mi-am adăugat semnătura – elementele florale, executate din textil.

Primii pași în lansarea afacerii au fost investițiile în materia primă și executarea primei colecții ”Toamna 2009”, branding (brandul inițial cu care ne-am lansat a fost „Ju-Bijoux”, după care în anul 2011 am făcut re-branding în ”Ju-Bijoux by Ana Popova”, iar în 2013 am lansat un brand nou pentru linia de bijuterii premium „Ana Popova”), deschiderea primului atelier și show-room-ului în 2010.

Capital

Investiția inițială a fost de 2500 de dolari, care au fost banii noștri, în întregime.

Echipa

Când ne-am lansat, echipa era formată din trei oameni: eu, asistenta mea și managerul de marketing. Acum suntem șapte – eu, pe poziția de designer, cinci meșteri și un manager de vânzare și marketing.

Să formezi o echipă bună e mai dificil decât pare. Chiar dacă instruim de la A la Z fiecare meșter, care face parte din echipa noastră, este greu să găsești un meșter cu experiență, care să execute cu acuratețe și dragoste fiecare element floral sau să asambleze bijuteria, sa realizeze planul de producție în termenii necesari și, nu în ultimul rând, sa fie un om frumos, luminos, care sa se încadreze în familia noastră. Dar noi întotdeauna am reușit sa găsim așa oameni, pentru că și noi fondatorii suntem oameni deschiși și pozitivi și ne străduim, să creăm condiții de muncă armonioase.

Succes & Eșec

Reacția publicului-țintă la prima colecție a fost pozitivă, cu toate ca în acea perioadă, anul 2009, abia se punea baza dezvoltării pieței bijuteriei lucrate manual în Moldova. Încă nu exista conceptul bijuteriei de autor. Am fost primele care ne-am poziționat ca atare și la moment suntem printre puținii care realizează colecții de autor, cu un design exclusivist, înregistrat la AGEPI, cu drepturi de autor protejate.

Ce mai mare succes de când am apărut a fost participarea la expozițiile internaționale de bijuterii, gen B2B, în țările europene: Italia, Franța și primirea călduroasă de către buyerii și colegii noștri, designerii europeni.

Nu am avut eșecuri, au fost lecții pe care le-am însușit, am reușit sa trecem de aceste etape și să mergem mai departe și să aven noi performanțe.

Cerințele pieței & Concurență

Cele mai neobișnuite comenzi sunt acele care ne-au provocat și ne-au ajutat să trecem la un nivel mai ridicat. Așa a fost și în cazul unui set-unicat „Rio Carnaval”, executat la comandă pentru o clientă extravagantă și cu gusturi sofisticate. În urma executării acestui set, designerul nostru a introdus o noua linie și tehnică de bijuterii în colecțiile sale.

Concurenții noștri sunt atât brandurile de bijuterii de autor autohtoni și internaționali, cât și mărcile de bijuterii create în masă.

Etapele lucrului

  • anticipăm preferințele pieței-țintă.
  • creăm colecții pentru fiecare sezon cu 6-9 luni înaintea începerii sezonului, conform tendințelor în domeniul bijuteriilor-fantezie prezentate exclusiv la expozițiile B2B la care participam.
  • înregistrăm designul și tehnicile florale din cadrul bijuteriilor la AGEPI, în vederea protejării drepturilor de autor.
  • în 5 ani de activitate, designul brandurilor noastre este recunoscut și apreciat, atât în Moldova, cât și pe piața internațională și atunci când vezi o bijuterie semnata „Ana Popova”, o recunoști.

Viitor

În anul viitor planificăm să participăm la un show profesional de bijuterii de clasa premium, la care deja am fost acreditați. Respectiv, vom crea o colecție nouă de clasa premium.

Planurile nostre pentru următorii 5 ani sunt următoarele:

  • primul show-room „Ana Popova” ,deschis într-un oraș mare european și încă 2-3 show-room-uri în alte localități.
  • extinderea departamentului de producție la până la 20 de meșteri.
  • crearea unei poziții puternice al brandului pe piața autohtona.

 

Comentarii