SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

Paradoxal: concediul fără limită aduce progres companiei

25 septembrie, 2014 Autor: Ana Creascov Sursa: businessinsider.com
1232372_738201249560773_1495366871_n


Care angajat nu visează la un concediu nelimitat?! Oricât de utopic și ireal ar părea, totuși, acesta este permis, deocamdată, doar în Marea Britanie și SUA și doar de unii angajatori.

 

Liberi în a-și stabili data începerii vacanței și termenul acesteia sunt angajații Virgin Group, unul dintre cele mai populare și mai respectate branduri din lume. În urma acestor concedii nelimitate, angajații Virgin vor da dovadă de mai multă creativitate, productivitate și de un moral mult mai înalt. Cel puțin acestea sunt așteptările miliardarului Richard Branson, președintele companiei.

Omul de afaceri s-a inspirat de la brandul Netflix, cel mai mare serviciu de streaming pentru filme și seriale, care a adoptat încă din 2010 această politică și, surprinzător, a avut succes.

Tot Sir Richard Branson a propus ca funcționarii săi să-și ia timp liber pe parcursul programului de lucru, oricând doresc, cu singura condiție – de a îndeplini toate sarcinile care le sunt încredințate, fără a depăși termenul-limită. „Nu este nevoie de aprobare prealabilă, atât simplii angajați, cât și managerii acestora pot alege ora când pleacă, ziua liberă sau chiar mai multe zile din lună, dacă e nevoie, fără a anunța” – a scris Richard Branson pe blogul Virgin. Tot el susține că în acest mod, funcționarul va pleca doar când va fi 100% sigur că are nevoie de acea pauză și va avea grijă ca absența lui să nu afecteze afacerea sau, și mai grav, cariera sa.

Aceasta ar putea fi explicația pentru productivitatea înaltă și succesele înregistrate pe parcursul sărbătorilor, când atitudinea șefului e mai puțin rigidă.

Magnatul britanic a mai declarat, conform businessinsider.com,  că accentul nu trebuie să fie pus pe cât timp petrece salariatul la serviciu, ci pe calitatea lucrului, pe productivitate.

Schimbarea a fost introdusă în Virgin Group din Marea Britanie și în companiile-mamă din SUA, urmând să fie aplicată și în filiale dacă va da roade.

 

Comentarii