SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

A sări sau nu peste micul dejun?

23 iunie, 2016 Autor: Nicoleta Donos Sursa: huffingtonpost.com


Este posibil să fi auzit de nenumărate ori că niciodată nu ar trebui să sari peste micul dejun. Însă, un nou articol,, publicat pe huffingtonpost.com, susţine că acest crez nu e adevărat. Dacă nu ţi-e foame, s-ar putea să mănânci micul dejun numai pentru că tu crezi că e bine pentru sănătatea ta. Sau poate ţi-ai spus că acest lucru îţi va îmbunătăţi performanţa sau te va ajută să dai jos kilogramele nedorite.

Cât de rău e să sări peste micul dejun: ce au arătat studiile?

De obicei, se asociază faptul că, dacă sari peste micul dejun, ai un risc mai mare de obezitate şi diverse probleme de sănătate. Unele studii au arătat că bărbaţii care au evitat micul dejun au avut un risc cu 27% mai mare de a se confruntă cu boli cardiace coronariene. Dar putem avea încredere într-adevăr în toate aceste concluzii?

Într-o publicaţie din 2013, cercetătorii au strâns 58 de studii apărute de-a lungul timpului, care analizau legătura dintre obezitate şi micul dejun. Concluzia a fost că tot ce credeam noi legat de acest subiect nu era tocmai corect.

Oamenii de ştiinţă au subliniat faptul că există, de fapt, foarte puţine studii cu privire la acest subiect. Acestea, de obicei, arată că, dacă sări peste micul dejun, nu vei creşte brusc în greutate şi, totodată, că oamenii care mănâncă micul dejun consumă mai multe calorii. David Allison, unul dintre autorii articolului publicat în 2013, nu a stabilit încă legătură de cauzalitate dintre sărirea peste micul dejun şi obezitate.

Rezultatele au arătat că femeile care obişnuiau să sară peste micul dejun au pierdut în greutate mai mult atunci când au început să mănânce micul dejun: În timp ce femeile care mâncau micul dejun au început să piardă în greutate când au început să sară peste el.
Concluzie: cei care au pierdut mai mult în greutate au fost cei care şi-au schimbat obiceiurile privind micul dejun.

Deci e ok să sari peste micul dejun?

Foamea este indicatorul nostru cel mai bun. Mulţi oameni sănătoşi nu sunt înfometaţi de dimineaţă şi se forţează să mănânce micul dejun doar pentru că li s-a spus că e mai bine pentru sănătatea lor. Aceşti oameni tind să se îngraşe în timp. Iar atunci când reîncep să sară peste micul dejun, ei tind să piardă în greutate şi să se simtă mai bine.

În schimb, oamenii care sunt flămânzi şi sar peste micul dejun tind să consume alimente nesănătoase sau cantităţi mari de cafea, iar aceste obiceiuri pot conduce iarăşi la probleme de greutate. Cea mai bună recomandare de urmat este acesta: dacă nu ţi-e foame dimineaţa, poţi sări peste micul dejun. Dar, dacă ţi-e foame, încerca să ţi-o potoleşti alegând alimente sănătoase, care-ţi conferă multă energie!

Comentarii