SUNĂ ȘI COMANDĂ-ȚI BANNERUL!

Ții cură, dar nu slăbești! Iată 7 greșeli pe care le faci

20 noiembrie, 2015 Autor: Nicoletta Marcu Sursa: sfatulparintilor.ro Foto: coachcalorie.com


Mănânci numai fructe între mese, îți numeri caloriile din farfurie, urmezi un program strict de alimentație și faci mult sport. Cu toate acestea, când te urci pe cântar constați că nu slăbești mai deloc.

Este foarte posibil să faci anumite erori, chiar dacă tu știi că urmezi un regim de viață extrem de sănătos și că nu te abați de la acest ritm. Iată 7 greșeli pe care este foarte posibil să le faci:

1. Numeri caloriile cu strictețe

Stii si tu asta: ca daca renunti la cateva calorii din alimentatie, slabesti. Doar ca s-a demonstrat ca un procent foarte mic din populatie stie cu adevarat sa-si calculeze nevoile juste calorice si, ca atare, sa-si scada in mod corect numarul de calorii, astfel incat sa slabeasca. Mergi pe site-ul: prevention.com/caloriecalculator si calculeaza-ti in mod corect necesarul tau zilnic de calorii.

2. Stabilește cât de activ ești

E posibil sa crezi ca daca mergi la cumparaturi, cari niste sacose si le incarci si descarci din masina, asta inseamna consum caloric. Da, e adevarat, dar e un consum caloric mic. Una e sa faci cumparaturi si alta e sa alergi constiincios cateva ore pe zi.

Cu cat faci mai multa miscare, cu atat arzi mai multe calorii. Deci, organizeaza-te si practica un program sportiv care sa dea rezultate, in functie de propriul tau organism.

3. În cazul în care optezi pentru mâncare bio/organică

Ceea ce pui in farfurie este foarte important. Insa trebuie sa stii ca daca mananci sanatos nuinseamna neaparat ca mananci si dietetic. De exemplu, daca la micul dejun sotul tau mananca o clatita mare cu unt si dulceata, baiatul tau infuleca o gogoasa, iar tu optezi pentru un pahar de fulgi de ovaz cu o mana de alune, o banana feliata si un pahar de mure bio, te felicitam ca ai ales un mic dejun sanatos, dar ne pare rau sa te anuntam ca ai consumat dintr-o data vreo 700 de calorii, ceea ce inseamna mai mult decat un sfert din necesarul zilnicsi asta numai la masa de dimineata!

Specialistii ne spun ca o idee buna este sa scriem pe o foaie de hartie tot ce mancam; faptul ca scrii si adaugi aliment dupa aliment, te va face sa fii mult mai atenta si circumspecta la capitolul cantitate si consistenta. Si nu uita ca daca masori “cu cana”, de exemplu, o cana de frunze de spanac are doar 7 calorii, o cana de vinete coapte are vreo 35 de calorii, iar una de piure de cartofi, are cam 250 de calorii. Deci, atentie la ce pui in masuratoare!

4. Atenție la ce alegi când comanzi acasă mâncare

E posibil sa te gandesti ca daca in loc de pizza cu de toate comanzi un sendvis turcesc, cu lipie, ai facut ceva economii la calorii. Atentie la tipul de sendvis, insa: de obicei, sendvisurile in lipii contin sosuri grele, cu maioneze sau topping de branza – ingrediente puternic calorice. Celmai bine este sa alegi un serviciu de catering care are trecute valorile nutritionale in dreptul fiecarui fel de mancare. Asa nu mai risti deloc sa te pacalesti.

5. Îți potolești poftele cu tot felul de variante dietetice

Mai bine mananca varianta nedietetica, insa in portie mult mai mica. Fiindca dieteticele nu fac decat sa te determine sa mananci mult mai mult, gandindu-te ca “fara zahar adaugat” sau “fara grasimi” inseamna ca n-au calorii deloc si ca atare poti manca linistita orice cantitate vrei. Si nu e nici pe departe asa. Ca atare, in loc sa mananci o cutie intreaga de inghetata dietetica,mai bine mananca o cupa mica din sortimentul normal.

6. Când faci sport, te concentrezi pe abdomene

…Si uiti de exercitiile cardio. Si te miri ca nu slabesti sau ca nu ai proportiile dorite. Oricate abdomene ai face, pana nu lucrezi tot corpul, nu vei obtine rezultatele dorite. Iar exercitiile tip cardio sunt cele mai indicate. Vorbeste cu un antrenor care sa te ajute sa-ti fixezi un programcorect de sport, personalizat in functie de felul in care reactioneaza corpul tau.

7. Mănânci snacks-uri ca să-ți potolești foamea

Fii foarte atenta la ce bagi in gura! E posibil sa crezi ca daca iti pacalesti foamea cu o mana de floricele de la colega de birou e ok si asa nu acumulezi prea multe calorii. Dar nu e asa; tot ce bagi in gura se aduna, chiar daca gusti de ici, de colo, cate putin. Daca stii ca te tenteaza sagusti din orice si esti pofticioasa, asigura-te ca iei masuri de precautie in acest sens: de exemplu, daca atunci cand gatesti nu rezisti tentatiei de a gusta mereu, pe motiv ca trebuie sa-ti dai seama daca mai trebuie sau nu ceva in felul respectiv de mancare, mai bine ia o guma de mestecat in gura atunci cand intri in bucatarie si te apuci de gatit.

Comentarii